prowizja dealera samochodowego


| Orientuje sie ktos ile zarabia dealer samochodowy ,
| Chodzi mi o czysty zysk (na raczke).
| Z tego co ja wiem to około 5% (podobno Fiat) - w zależności od marki. Salon
żyje przede wszystkim z serwisu, gdzie marża na części
| sięga nawet 50%.
| Czysty zysk trudny jest tutaj do obliczenia, gdyż łączone to jest z serwisem,
a musiałbyś odliczyć pensje pracowników salonu,
| podatki ....

Marża dealera Fiata to 4,5% na aucie.
Na serwisie, to części mają różną marżę.
Jednak dealer Fiata zarabia najczęściej na wykonaniu planu sprzedaży aut i
części zamiennych (premie z Fiata) zarówno miesięcznych jak i rocznych.



IMHO, najczęściej zarabia na serwisie. Wystarczy zobaczyc ile ta sama część kosztuje w serwisie a ile w innym punkcie. :-)) Np.
radia samochodowe też są zdecydowanie droższe niż gdybyś zamontował je w punkcie specjalistycznym.
---------------------------------
Pozdrawiam
 Wojtek
Opel Vectra 1,8 16V '98<



Na priva - wytnij cyfry z adresu.
ICQ 70797104
www.castrol.pl


     

  prowizja dealera samochodowego

| Marża dealera Fiata to 4,5% na aucie.
| Na serwisie, to części mają różną marżę.
| Jednak dealer Fiata zarabia najczęściej na wykonaniu planu sprzedaży aut i
| części zamiennych (premie z Fiata) zarówno miesięcznych jak i rocznych.

IMHO, najczęściej zarabia na serwisie. Wystarczy zobaczyc ile ta sama część



kosztuje w serwisie a ile w innym punkcie. :-)) Np.
radia samochodowe też są zdecydowanie droższe niż gdybyś zamontował je w



punkcie specjalistycznym.

Teoretycznie najtańsze oryginalne (!!!) cześci do Fiata powinny być w
serwisie -ASO podpisuje umowę na dostawę oryginalnych cześci ze jakimś
sprzedawcą (lub blacharzem) , ASO zamawia w fiacie - fiat mu dostarcza za
friko, więc ASO może narzucić 1% marży dla blacharza i sprzedać mu -wykonuje
plan sprzedaży cześci u Fiata (czytaj premie) i zarabia 1% na każdej części.
A jak widać w niektórych sklepach moto oryginalne części mają różne ceny w
zależności kto je dostarcza, choć tak jak pisałem wcześniej najtaniej powinno
byc w serwisie.
Inna sprawa, że dzięki dealerowi ( ASO) , części do Fiata są drogie, gdyż to
tylko od prezesa zależy , jaką ustali marżę na części.
Czytałeś może testy serwisów - AŚ lub AMiS?
Jak tam widać, w każdym serwisie inna cena zarówno za usługe jak i za części.


  FR - obrazki z Pietropawlowska Kamczackiego czyli kasacja T 80 UD :-( ( link, ang )

Polska eksportuje części samochodowe i samochody,  ponieważ
rynek wewnętrzny jest śmiesznie mały.



    Wniosek jest fałszywy. Powstające w licznych strefach ekonomicznych
zakłady produkujące komponenty do przemysłu samochodowego od początku były
nastawione na eksport i nie ma to żadnych związków z rynkiem wewnętrznym,
część w ogóle nigdy niczego nie wytwarzała na rynek polski.
    To samo w dużym stopniu dotyczy samochodów, w dzisiejszym świecie jest
specjalizacja "fabryk" - w danym miejscu produkuje się jedynie do kilku
modeli, inne wytwarzane są w innych zakładach, często w innych państwach.
Patrz FIAT Panda II choćby, robiony w Tychach - tutaj również od początku
była mowa o produkcji eksportowej, bo to *jedyny* zakład, który je
wytwarza.

    REMOV


  Klasyczna Motorówka

Czterosuwy samochodowe są strasznie ciężkie, drogie i paliwożerne.


Brakuje jeszcze dopowiedzenia stare Polskie czterosuwy samochodowe ...
Wiele firm marynizuje samochodowe silniki z dobrym efektem: vetus, sole ...
A to że silniki poloneza palą dużo to wina dokładności przy obróbce części do silników. Z resztą przez coraz gorszą dokładność wykonywania elementów fiat odebrał licencję na budowę fiatów 126p. Logo fiata na maluszkach zniknęło na długo zanim ich produkcja w Polsce ustała.

     

  Sejm otwiera drogę dla podrabianych części do aut
Czy po fali używanych aut z UE teraz nasze warsztaty samochodowe zaleje fala podrabianych na Dalekim Wschodzie części zamiennych do karoserii aut, które mają podstawowe znaczenie dla bezpieczeństwa jazdy?W czwartek niemal jednogłośnie Sejm znowelizował ustawę Prawo własności przemysłowej. Przy tej okazji usunięto zapisy pozwalające zastrzec koncernom samochodowym wygląd i cechy budowy dużych części, przede wszystkim - elementów karoserii. Zdaniem zwolenników takiego rozwiązania pozwoli ono kierowcom kupować tańsze części. Postanowiono przy tym, że po wejściu w życie ustawy wygaśnie prawo do zastrzeżonych już przez koncerny części. Obecnie takie prawo wygasa po 25 latach.

Przedstawiciele branży samochodowej są zbulwersowani. - Do tej pory można było zastrzec wzory tylko 5 proc. części stosowanych w autach. Ale są to części, które mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa w razie wypadku - podkreśla Jakub Faryś, dyrektor Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), które zrzesza gros firm motoryzacyjnych w Polsce. - To nie jest dobre rozwiązanie, bo koncerny samochodowe inwestują olbrzymie pieniądze w konstrukcję takich części, dbając o zapewnienie bezpieczeństwa podróżnym. Słychać głosy, że nowe regulacje będą korzystne dla polskich rzemieślników. Ale my obawiamy się, że faktycznie dojdzie do zalewu tanimi podróbkami z Dalekiego Wschodu, które nie będą spełniać standardów bezpieczeństwa, jakie stosują producenci aut - powiedział rzecznik Fiat Auto Poland Bogusław Cieślar.

Źródło: Gazeta Wyborcza

  Kradzież
Już parę razy ktoś się wkradał do samochodu rodziców.Był to duży fiat,a później polonez.Zazwyczaj kradli jakieś części samochodowe.Kiedyś jakiś sąsiad, zapewne pijany, rzucał z balkonu talerzami i trafił w naszego poloneza... Niedawno mojemu wujkowi ukradli z malucha siedzenia.A kiedyś mój tata złapał chłopaka na tym, jak chciał ukraść głośniki samochodowe.Powiem szczerze,że już nic mnie nie zdziwi.A teraz mamy już samochód z alarmem,ale mimo wszystko coś może się stać... Niestety spore miasto i dzielnica nie ciesząca się dobrą opinią...

  [s] Instrukcje samochodowe i części
http://www.allegro.pl/sho...php?uid=7638271

Wiele, wiele instrukcji samochodowych i jakieś drobne części.

Opel Vectra C
Renault Kangoo
Fiat Punto 2
Daewoo Matiz
Ford Mondeo Mk3
Renault Thalia
Peugeot 307

Aukcje bez ceny minimalnej. Zdjęcia na allegro każdego przedmiotu.

  Progi w Uno
Znam taką opcję w której koszt progów z robocizną wyniesie 320-420 zł. Progi nówki sztuki sprzedaje gościu na allegro. Wybiera się Motoryzacja ->Części samochodowe ->Części karoserii-> Części blacharskie i wpisuje w wyszukiwarce allegro: fiat uno progi. Po tym wyskakuje jedyna oferta na której sprzedają progi NOWE po 60zl. sztuka. A koszt wspawania to 100-150 zl za sztuke, to najtańsza opcja jaką znam. Pozdrawiam.

  Silnik gaśnie- help
A jaki w razie czego powinienem kupić czujnik temperatury zassysanego powietrza 1,4 ie Tipo 92 wersja silnika 160A1.046 znacie może oznaczenie bo jak popatrzyłem na stronkę :http://www.locosc.pl/czesci-samochodowe.php?kategoriaNazwaCzesci=6&nazwaCzesci=6C&czesc=6CT&marka=Fiat&model=Tipo%3BTempra. To można zgłupieć ile tego jest. On jest wkręcany czy na wcisk ?

  Części - Fiat Coupe i nie tylko
Jako, że dorobiłem sie "wtyków" i moge po taniości załatwić nowe części samochodowe (asortyment mniejwięcej taki jak w Inter Carsie)
wszystkie części dostępne w ciągu 48h (oczywiści te, które moge załatwić)
jeżeli pytanie po południu/wieczorem to na drugi dzień do 10-11 mam już informacje i w ten sam dzień moge mieć u siebie.

jak coś potrzeba to pisać PW, GG(4246219) SMS/TEL. 693953150, mail(pablo1989@boo.pl)
Treść oczywiście model silnika, rocznik noi jaka część

tak dla przykładu:

wahacz przód firmy MOOG - 237zł/szt (prawy/lewy)
KAGER - 147zł/szt.

pompa wody 16V/16VT fitmy CAR - 153zł/szt.

pompa wody 1.8 16V - 196zł/szt.

rozrząd kpl. 1.8 16V firmy GATES - 382zł/kpl.

sprzęgła kpl. SACHS:
-1.8 16V 590zł
-20V 908zł
-2.0 16v 598zł
-2.0 20VT/16VT 948zł

ceny oczywiście są na dzień dzisiejszy i mogą uledz nieznacznym wachanią (góra/dół)

  1
Witam mam do zaoferowania

Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)

Seicento (1998 ->
Panda (1986 ->
Uno (1998 ->
Punto II (1999 ->
Siena/Palio (1997 -2001),
Siena (2002),
Multipla (1998 -...),
Stilo (2001 ->
Marea (1996 -1999) (1999 -2002),
Barchetta 1995->

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa.

  Strony producentów "aktywatorów magnetycznych"

Ciekawe, co ma Multimag wspólnego z muzyką i tv? A z komputerem?
A co to koń meczniczny?

<meta name="keywords" content="magnetyzery, magnetyzer, magnetizer, multimag,
multimagi, multimak, multimac, multimgia, multi, magnet, multimagazyn,
magnetyzm, magnetyzacja,
 magnez, magnes, magnesowanie, aktywator magnetyczny, aktywatory magnetyczne,
 tunig, tuningowanie, tjuning, podrasowanie, wzrost mocy, oszczędność paliwa,
  oszczędność, gaźnik, wtryk, diesel, gaz, lpg, mufaleron, honda, dewoo,
renault,
  citroen, mazda, toyota, filtry sportowe, swiece, świece brisk, dw, dw center,
rakieta, paliwo rakietowe, nasa, kosmos,,
  jeep, fiat, 126p, 125p, alfa, autoryzowane serwisy, motoryzacja, wakacje,
sprzedaż wysyłkowa, muliec, militech, motoryzacja, technika, technika grzewcza,
piec, piece co, kanalizacja,
   urlop, biuro, biuro podróży, kon, koń, koń meczniczny, środowisko, ochrona
środowiska,
    Co2, Co, hc, ch, nox, NOx, O2, motor, sport, samochody, rynek, witaszak,
grenpace,
    witaszak krystian, sklep, mufaleron, latanie, motolotnia, samoloty,
kopalnia,
    wózki, dym, spaliny, powietrze, czyste powietrze, moc, wzrost mocy, mocny,
    pieniądze, pieniadze, forsa, gwarancja, auto, paliwo, paliwa węglowodorowe,
    pliwa kopalne, ceny, sportowy, siła, ekocentrum, ecocenter, sportowe
artykuły, części, części zamienne,
   części samochodowe, woda, instalacja, energia, moc, akra, pth akra, auto
salon,
   targi, targi samochodów, targi mototoryzacyjne, targi motoryzacji, pzm,
   polski związek motorowy, poznan, poznań, polska, polski, polskie, polskie
wynalazki,
   komputery, komputery samochodowe, moje auto, motor, jazda, droga, polskie
drogi, kon,
    koń meczniczny, %, muzyka, film, olej, olejowe, spalanie, instalowanie,
uzdatnianie, magnetyczne uzdatnianie, magnetoterapia, rafineria,
    uzdatnianie wody, woda, plywalnia, pływalnie, basen, przemysł, ciężarowe,
ciężarówki,
    transpotr, transport samochodowy, spedycja, towar, swiat, światowa, nowość,
nowosc, weglowodory, węglowodory, tlenek węgla, tlen,
    hit, katalizator, stacja, stacje paliw, cpn, aral, texaco, elf, mobil, jet,
solo,
    soloco, rg, ropa, instalacje gazowe, lovato, bondini, fuelmax, fuel, fuel
save, mutimag, mac, parking, rout, road, gas,
   patent, ochrona patentowa, patenty, usa, japan, sweden, poland, trust, bkm
trust, trast, dealer, diler, dilerzy, dealerzy, silnik, silnikowy, sklep
firmowy, filtr, filtry do wody, agd, radio, tv,"


  Jesteście za piratami czy Orginałami
Maluch też nie jest najlepszym porównaniem gdyż:
a) Do momętu kiedy był produkowany samochody na gwarancji były dalej wspierane technicznie za darmo
b) Aż do ostatniej chwili produkowania tego samochodu serwisy samochodowe były zaopatrzane w części zamienne.

Dzisiaj się ich już nie produkuje, po przeszło 40 latach produkcji, ale przez ten cały czas serwisy FIAT miały części zamienne i świadczyły pełną gamę usług w stosunku do samochodu.

To tak jakby wymagać wsparcia technicznego do gry będącej już dystrybuowanej na zasadzie abandonware. Duh... kiepski przykład.

Wygląda na to, że mimo iż na grach zarabia się najwięcej, traktowane są dalej po macoszemu, pewnie dlatego że odbiorcami są głównie... dzieci. Jakie dziecko będzie dochodzić swoich praw?
Sytuacją nie do pomyślenia byłaby gdyby nagle Photoshop przestał działać na nowej karcie graficznej, jestem pewien że Adobe rozwiązałoby problem w ciągu 24h od pierwszego donosu, no ale to jest biznes i musi się liczyć z konkurencją, bo choć wszyscy znajdą PS, to jednak jest on tylko płotką wśród takich programów jak Quark czy Aperture, które kosztują więcej niż komputery na których trzeba pracowa z tymi programami by się nie wieszały. W końcu na tego typu programach ludzie zarabiwają pieniądze, całe firmy mogą egzystować tylko dzięki tym programom, no na grach raczej nikt nie zarabia, to przyjemność więc po co się śpieszyć w dogodzeniu klientowi? Szczególnie kiedy już zapłacił swoje i firma ma go serdecznie w... no właśnie :/
Z drugiej strony, nigdzie nie ma prawnego nakazu dostarczania do komercyjnego produktu pomocy technicznej, a co nie jest zabronione to jest dozwolone, co nie jest nakazane to jest zbędne.

Faktycznie, po takim przeanalizowaniu problemu wychodzi, że dużo lepiej jest grać na konsolach to raz, a dwa niech takie firmy nie dziwią się że mają milionowe straty przez piractwo. Sami sobie winni

  DOWCIPY... - po raz kolejny... :)))
Samochodowe fora

Lamborghini Forum:
- Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!

MX-5 Forum:
- Jakiś bydlak w VW Tuaregu przejechał dzisiaj nade mną!

Porsche-Cayenne-Forum:
- Zużycie paliwa niebezpiecznie spadło poniżej 40L/100km - czyżby coś nie tak z silnikiem?

Mazda MX-5 Forum:
- Czy właściwie nie jest głupio jeździć babskim autem ?

Viper-Forum:
- Wessało mi smarta do kolektora wlotowego, jak go wyciągnąć?

Seat Marbella Forum:
- He he dzisiaj dogoniłem ciężarówkę!

Honda-Forum:
- Moja Integra przestaje się kręcić na 9000 obrotów, czyżby coś z silnikiem ?

Bentley Forum:
- Użyłem dziś popielniczki, gdzie dostanę nową?

Cadillac forum:
- Wczoraj byłem na bingo i nie mogłem tyłem zaparkować.

Honda Accord forum:
- Mama dała mi właśnie to auto. Gdzie dostanę tanie 18 calowe aluśki ?

Porsche forum:
- Złapałem właśnie kapcia, czy lepiej oddać auto w rozliczeniu, czy sprzedawać na własną rękę?

Ford 2.3 forum:
- Pomocy! Wymieniłem już wszystko i dalej nie startuje!

Jaguar Forum:
- Gdzie wbudować dodatkowy zbiornik oleju, aby wyrównać braki z powodu wycieków?

Twingo-Forum:
- Brewki z prawdziwego końskiego włosia (Zdjęcia)

Fiat-Forum:
- Czy poza warsztatem jest jeszcze jakiś inny świat ?

Lexus-Forum:
- Gdzie dostanę tylne światła w stylu VW?

Renault-Forum:
- Odsprzedam kartę miesięczną na autobus. Samochód naprawili wcześniej niż oczekiwałem

Honda CRX Forum:
- Pomocy, jak się otwiera pasy bezpieczeństwa? Kończy mi się prąd w notebooku....

TDI Forum:
- Pomocy, sportowy wydech nie daje odpowiedniego dźwieku!

Bora Forum:
- Kto ma numery części od Passata, co pasuje?

Golf Forum:
- Pasuje W8 Motor do 1,6?

Polo Forum:
- Wreszcie skróciłem sprężyny zawieszenia, ale mikrofon w McDrive teraz za wysoko!

Audi A6 TDI-Forum:
- Gdzie jest wlew paliwa?

VW-Forum:
- Jak zrobić mojego Polo 1.0 żeby był głośniej

  1
Polmozbyt, albo www.allegro.pl a tam dział moto-allegro i części samochodowe. Wpisujesz fiat 126 i coś wyskoczy napewno. Możesz zobaczyć co ile kosztuje.

  Juiced
Juiced to wyścigi samochodowe będące kombinacją realistycznej symulacji oraz prostoty sterowania i efektowności rozgrywki typowej dla dynamicznych gier arcade’owych. Podobnie jak konkurencyjna produkcja Need For Speed: Underground zrealizowano je w stylu słynnego filmu The Fast And The Furious. Juiced oferuje fanom tego typu produkcji nowoczesną i efektowną grafikę 3D, realistyczny model fizyczny i model zniszczeń samochodów, tysiące możliwych modyfikacji samochodów, niespotykaną wcześniej możliwość jazdy drużynowej oraz „coś” co autorzy nazywają „prawdziwym spojrzeniem na uliczne wyścigi”.

W Juiced oprócz prędkości liczy się także styl. Jeśli twoja jazda lub po prostu samochód nie przypadnie do gustu przeciwnikom nie będą chcieli się z tobą ścigać. Naturalnie przekłada się to na karierę - nie ma wyścigów, nie ma kasy, nie ma usprawnień samochodów. Gra w umiejętny sposób łączy symulację z elementami zręcznościowymi, co powoduje, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Opcja rozgrywki drużynowej, o której wspomniano na początku, umożliwia łączenie się z sieciową społecznością graczy Juiced i „rekrutację” kierowców do swojego teamu. Tak skompletowana drużyna stanie do zawodów z innymi - stawką jest oczywiście zwycięstwo ale także prestiż i uznanie w oczach całej społeczności.

- Ponad 50 samochodów licencjonowanych marek, w tym Toyota, Honda, Nissan, Dodge, Ford, Mazda, Mitsubishi, Pontiac, Holden, Volkswagen, Fiat, Renault, Subaru, Peugeot i Chevrolet.
- Setki autentycznych części samochodowych od czołowych dostawców takich jak A'PEXi, AEM, Bridgestone, Ferodo, Konig, Alpine czy HKS, dzięki czemu możemy otrzymać tysiące kombinacji tuningowania samochodu.
- Nieliniowa, progresywna rozgrywka pozwalająca nam na rozwój samochodów oraz kierowców naszego teamu, zyskiwanie respektu i rozgłosu dzięki wygrywaniu kolejnych wyścigów.
- Unikalne połączenie symulacji i gry zręcznościowej.
- Realistyczna fizyka samochodu i system zniszczeń.
- Gra wieloosobowa przez sieć.

Wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.7 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 64MB (GeForce 3 lub lepsza), 2.5 GB HDD.

  Podatek niski czyli jednak progresywny ?
Za to na pewno warto się zająć fabrykami typu FIAT Autopoland, które eksportując części samochodowe (a potem "importując" całe samochody) są zwolnione z VAT-u.


  DOSTAWA CZĘŚCI ZAMIENNYCH DO POJAZDÓW MECHANICZNYCH
ZAWIADOMIENIE O ZAWARCIU UMOWY

W postępowaniu na dostawę części zamiennych na potrzeby WSOWLąd. w 2006r.
Sprawa nr 30/PN/2006;
Ogłoszenie o wszczęciu postępowania nr OWP/2006/10/20-1335850

Zgodnie z art. 92 ust 1 ustawy z 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U.Nr 19, poz. 177 z późn. zm.) zawiadamiam, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na ww zadanie zawarto w dniu 06.12.br. umowy z nw. firmami:

~ część I - części zamienne do pojazdów marki STAR 200, 244, 266,
HURT - Części Samochodowe. Bohdan HRYCÓW
Al. Jana Pawła II 7
14-200 Iława
Umowa nr 80/FIN/2006

~ część II - części zamienne do pojazdów marki LUBLIN,
MOTORPOL. Sławomir FALKOWSKI
ul. Traugutta 2
59-300 Lublin
Umowa nr 77/FIN/2006

~ część III - części zamienne do pojazdów marki TARPAN HONKER,
"WIDELSKI" PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE Romuald WIDELSKIM
ul. Wietrznej 30/6,
50-447 Wrocław
Umowa nr 78/FIN/2006

~ część IV - części zamienne do pojazdów marki BRDM-2,
"AUTO - GRYF". Jarosław STYPUŁKOWSKI
ul. Poleska 85
85-874 Białystok
Umowa nr 76/FIN/2006

~ część V - części zamienne do pojazdów marki FIAT (Punto, Ducato),
"INTER CARS" S.A.
02-903 Warszawa,
ul. Powsińska 64,
Umowa nr 79/FIN/2006

~ część VI - części zamienne do pojazdów marki OPEL Astra,
"WIDELSKI" PRZEDSIĘBIORSTWO HANDLOWE Romuald WIDELSKIM
ul. Wietrznej 30/6,
50-447 Wrocław
Umowa nr 78/FIN/2006

~ część VII - części zamienne do pojazdów marki MERCEDES Sprinter,
"INTER CARS" S.A.
02-903 Warszawa,
ul. Powsińska 64,
Umowa nr 79/FIN/2006

~ część VIII - filtry powietrza, paliwowe i olejowe do pojazdów samochodowych.
"INTER CARS" S.A.
02-903 Warszawa,
ul. Powsińska 64,
Umowa nr 79/FIN/2006

Uzasadnienie wyboru: Najkorzystniejsza oferta w danej części.

KOMENDANT-REKTOR

.......................................................
gen. bryg. Kazimierz JAKLEWICZ

  Juiced PL




Juiced to wyścigi samochodowe będące kombinacją realistycznej symulacji oraz prostoty sterowania i efektowności rozgrywki typowej dla dynamicznych gier arcader17;owych. Podobnie jak konkurencyjna produkcja Need For Speed: Underground zrealizowano je w stylu słynnego filmu The Fast And The Furious. Juiced oferuje fanom tego typu produkcji nowoczesną i efektowną grafikę 3D, realistyczny model fizyczny i model zniszczeń samochodów, tysiące możliwych modyfikacji samochodów, niespotykaną wcześniej możliwość jazdy drużynowej oraz rcośr1; co autorzy nazywają prawdziwym spojrzeniem na uliczne wyścig.

W Juiced oprócz prędkości liczy się także styl. Jeśli twoja jazda lub po prostu samochód nie przypadnie do gustu przeciwnikom nie będą chcieli się z tobą ścigać. Naturalnie przekłada się to na karierę - nie ma wyścigów, nie ma kasy, nie ma usprawnień samochodów. Gra w umiejętny sposób łączy symulację z elementami zręcznościowymi, co powoduje, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.

Opcja rozgrywki drużynowej, o której wspomniano na początku, umożliwia łączenie się z sieciową społecznością graczy Juiced i rrekrutacjęr1; kierowców do swojego teamu. Tak skompletowana drużyna stanie do zawodów z innymi - stawką jest oczywiście zwycięstwo ale także prestiż i uznanie w oczach całej społeczności.

* Ponad 50 samochodów licencjonowanych marek, w tym Toyota, Honda, Nissan, Dodge, Ford, Mazda Mitsubishi, Pontiac, Holden, Volkswagen, Fiat, Renault, Subaru, Peugeot i Chevrolet.
* Setki autentycznych części samochodowych od czołowych dostawców takich jak A'PEXi, AEM, Bridgestone, Ferodo, Konig, Alpine czy HKS, dzięki czemu możemy otrzymać tysiące kombinacji tuningowania samochodu.
* Nieliniowa, progresywna rozgrywka pozwalająca nam na rozwój samochodów oraz kierowców naszego teamu, zyskiwanie respektu i rozgłosu dzięki wygrywaniu kolejnych wyścigów.
* Unikalne połączenie symulacji i gry zręcznościowej.
* Realistyczna fizyka samochodu i system zniszczeń.
* Gra wieloosobowa przez sieć.

Download: * Musisz się zalogować aby zobaczyć linki * * Musisz się zalogować aby zobaczyć linki * * Musisz się zalogować aby zobaczyć linki *

  ELEKTRONICZNY KATALOG /F/I/A/T/ CD
ELEKTRONICZNY KATALOG /F/I/A/T/ CD

Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)

PEŁNA WERSJA – DZIAŁA BEZ OGRANICZEŃ CZASOWYCH ! ! !

Witam mam do zaoferowania

CD 1 zawiera:
Seicento (1998 -...)
Panda (1986 -1993)
Uno (1998 -...)
Punto II (1999 -...)
Siena/Palio (1997 -2001)
Albea (2002...)
Multipla (1998 -...)
Stilo (2001 -...)
Marea (1996 -2002)
Barchetta 1995 -...).

CD 2 zawiera:
126 BIS (1987 -1991)
Cinquecento (wszystkie roczniki)
Uno (1988 -1995)
Punto (wszystkie roczniki)
Penny -Cityvan (1986 -1990)
Tipo (1988 -1995)
Tempra (1990 -1996)
Marengo (1990 -1996)
Bravo -Brava (wszystkie roczniki)
Coupe (1993 -1996)
Croma (1991 -1996)
Small (1990 -1992)
Mille (1994 -1995)
Duna -Elba (1986 -1996).

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa, pełna wersja bez ograniczeń czasowych

ŻEBY ZAMÓWIĆ WYSTARCZY WYSŁAĆ MAILA MAILA LUB SMS PODAJĄC SWOJE DANE I ADRES DO WYSYŁKI ORAZ CZY MA TO BYĆ CD1 CZY CD2

CD WYSYŁAM JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA (W SOB. I NIEDZIELE RÓWNIEŻ)

KONTAKT: michpyk@wp.pl TEL. 501247760

CENA JEDNEGO CD 20 ZŁ + PRZESYŁKA PRIORYTETOWA ZA POBRANIEM 8 ZŁ
PRZY ZAMÓWIENIU CD1 + CD2 CENA = 30 ZŁ + PRZESYŁKA 8 ZŁ

  SAM NAPRAW KAŻDEGO FIATA CD***20 ZŁ***
Elektroniczny katalog części FIAT na CD: (język polski)
Witam mam do zaoferowania

CD 1 zawiera:
Seicento (1998 -...)
Panda (1986 -...)
Uno (1998 -...)
Punto II (1999 -...)
Siena/Palio (1997 -2001)
Albea (2002)
Multipla (1998 -...)
Stilo (2001 -...)
Marea (1996 -2002)
Barchetta 1995 -...).

CD 2 zawiera:
126 BIS (1987 -1991)
Cinquecento (wszystkie roczniki)
Uno (1988 -1995)
Punto (wszystkie roczniki)
Penny -Cityvan (1986 -1990)
Tipo (1988 -1995)
Tempra (1990 -1996)
Marengo (1990 -1996)
Bravo -Brava (wszystkie roczniki)
Coupe (1993 -1996)
Croma (1991 -1996)
Small (1990 -1992)
Mille (1994 -1995)
Duna -Elba (1986 -1996).

Przedstawiony program idealnie nadaje się dla osób indywidualnie wykonujących remont, drobne naprawy, przeróbki tuningowe jak również dla firm typu: warsztaty samochodowe, stacje diagnostyczne, sklepy z częściami samochodowymi.

W programie znajdziemy: dane samochodu, odpowiedniki, zamienniki, wykaz części, numery fabryczne, numery katalogowe, schematy, ceny w pln.

Doskonała wizualizacja poszczególnych elementów, usytuowanie, waga elementów itd.

Posiada własną wyszukiwarkę części zamiennych.

Znajdziesz tu każdą część i zobaczysz każdą śrubkę oraz sposób montażu.

Łatwa instalacja, wszystkie systemy windows, przyjazna obsługa, pełna wersja bez ograniczeń czasowych

ŻEBY ZAMÓWIĆ WYSTARCZY WYSŁAĆ MAILA MAILA LUB SMS PODAJĄC SWOJE DANE I ADRES DO WYSYŁKI ORAZ CZY MA TO BYĆ CD1 CZY CD2

CD WYSYŁAM JESZCZE TEGO SAMEGO DNIA

KONTAKT: michpyk@wp.pl TEL. 501247760

CENA JEDNEGO CD 20 ZŁ + PRZESYŁKA PRIORYTETOWA ZA POBRANIEM 8 ZŁ
PRZY ZAMÓWIENIU CD1 + CD2 CENA = 30 ZŁ + PRZESYŁKA 8 ZŁ

DLA ZAINTERESOWANYCH WYŚLĘ FOTKI Z EKRANU

  Nowości Czerwcowe I
Jeszcze zapomniał bym o

1. Juiced

Juiced to wyścigi samochodowe będące kombinacją realistycznej symulacji oraz prostoty sterowania i efektowności rozgrywki typowej dla dynamicznych gier arcade’owych. Podobnie jak konkurencyjna produkcja Need For Speed: Underground zrealizowano je w stylu słynnego filmu The Fast And The Furious. Juiced oferuje fanom tego typu produkcji nowoczesną i efektowną grafikę 3D, realistyczny model fizyczny i model zniszczeń samochodów, tysiące możliwych modyfikacji samochodów, niespotykaną wcześniej możliwość jazdy drużynowej oraz „coś” co autorzy nazywają „prawdziwym spojrzeniem na uliczne wyścigi”.
W Juiced oprócz prędkości liczy się także styl. Jeśli twoja jazda lub po prostu samochód nie przypadnie do gustu przeciwnikom nie będą chcieli się z tobą ścigać. Naturalnie przekłada się to na karierę - nie ma wyścigów, nie ma kasy, nie ma usprawnień samochodów. Gra w umiejętny sposób łączy symulację z elementami zręcznościowymi, co powoduje, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie.
Opcja rozgrywki drużynowej, o której wspomniano na początku, umożliwia łączenie się z sieciową społecznością graczy Juiced i „rekrutację” kierowców do swojego teamu. Tak skompletowana drużyna stanie do zawodów z innymi - stawką jest oczywiście zwycięstwo ale także prestiż i uznanie w oczach całej społeczności.
Ponad 50 samochodów licencjonowanych marek, w tym Toyota, Honda, Nissan, Dodge, Ford, Mazda Mitsubishi, Pontiac, Holden, Volkswagen, Fiat, Renault, Subaru, Peugeot i Chevrolet.
Setki autentycznych części samochodowych od czołowych dostawców takich jak A'PEXi, AEM, Bridgestone, Ferodo, Konig, Alpine czy HKS, dzięki czemu możemy otrzymać tysiące kombinacji tuningowania samochodu.
Nieliniowa, progresywna rozgrywka pozwalająca nam na rozwój samochodów oraz kierowców naszego teamu, zyskiwanie respektu i rozgłosu dzięki wygrywaniu kolejnych wyścigów.
Unikalne połączenie symulacji i gry zręcznościowej.
Realistyczna fizyka samochodu i system zniszczeń.
Gra wieloosobowa przez sieć.

  Polska jeździ na gazie z kuchenek
Coraz więcej kierowców jeździ w Polsce na gazie powszechnie używanym w domowych kuchenkach. Jest o połowę tańszy od LPG i nawet o 65 proc. od benzyny.

Mirosław Walczak, współwłaściciel serwisu samochodowego pod Poznaniem, twierdzi, że gaz ziemny tzw. CNG (od angielskiego Compressed Natural Gas) to dziś najlepsze paliwo do aut. W ub. roku kupił w Niemczech trzyletnie volvo kombi wyposażone w dwa zbiorniki - na benzynę i gaz ziemny. - Mam duży, 2,4-litrowy silnik. Tankując za 56 zł 33 m sześc. gazu sprężonego do 200 atmosfer, przejeżdżam do 480 km - zachwala.

Gaz ziemny w przeciwieństwie do gazu LPG nie powstaje z ropy naftowej. Jest tłoczony przez PGNiG z naturalnych pokładów. Walczak tankuje w Poznaniu na niewielkiej stacji, którą postawił zakład gazowniczy tuż przy zjeździe z autostrady A2 do miasta, przy węźle Komorniki. Jej pracę nadzoruje Eugeniusz Lis, kierownik rozdzielni gazu Poznań Południe. - 1 m sześc. kosztuje 1,72 zł. Dziennie przyjeżdża do nas ok. 50 aut. Są mercedesy, ople, fiaty, jest bmw, peugeot. Do tego dochodzi kilka firm z autami dostawczymi i kilkanaście aut naszego zakładu gazowniczego. Plus kilka autobusów gminnej komunikacji - wylicza Lis.

Samochody z instalacją do gazu ziemnego produkuje opel, fiat, volvo i volkswagen. Montaż instalacji w warsztacie kosztuje 6 tys. zł, w tej cenie jest też butla na sprężony gaz, którą montuje się w bagażniku. Dyrektor wielkopolskiego oddziału Remigiusz Sarbinowski wyjaśnia, że opłaca się to zwłaszcza właścicielom aut dostawczych, bo ci mogą zamontować większe butle umożliwiające dłuższą jazdę. - Metr sześcienny gazu trzeba traktować jak litr benzyny. Tyle że do zbiornika gazowego wchodzi mniej metrów niż litrów do tradycyjnego baku - tłumaczy. - Trzeba liczyć, że do 60-litrowego zbiornika zmieści się ok. 14 m gazu. Koszt przejechania 100 km to ok.17 zł, a paliwa wystarczy na blisko 140 km.

Z takim wyliczeniem nie zgadza się Walczak. Twierdzi, że nowoczesne samochody spalają znacznie mniej. - Przykładowo koszt przejechania 100 km dla samochodów Volvo V70 2,4 Bi-FUEL wynosi ok. 14 zł. Dla tego samego modelu z instalacją LPG ten koszt to ok. 26 zł. Tymczasem za przejazd na benzynie trzeba zapłacić ok. 45 zł - dowodzi.

Skąd ta różnica? Walczak podaje, że zależy to od jakości gazu. - Tamte wyliczenia dotyczą słabego gazu tzw. GZ-35 o liczbie oktanowej 105. Tymczasem w Poznaniu można zatankować znacznie lepszy GZ-50 o liczbie oktanowej 130. To znacznie podnosi liczbę przejechanych kilometrów i obniża koszt jazdy. Wtedy na 100 km spala się ledwie 6-7 m sześc. - tłumaczy.

Głównym składnikiem gazu ziemnego jest metan. Jego zawartość wynosi najczęściej od 90 do 97 proc. Jako paliwo samochodowe nie wymaga żadnej dodatkowej obróbki technologicznej. Jak podaje serwis www.autogas.com.pl, silniki zasilane gazem ziemnym nie wymagają zasadniczych zmian w porównaniu z oryginalną wersją. Dostrojenie komputerów odpowiedzialnych za prawidłową pracę silnika jest wliczone w cenę instalacji. Portal www.gazownia.pl podaje atuty takiego zasilania: ? niska cena paliwa, ? bezpieczeństwo większe niż w przypadku benzyny i gazu płynnego - metan jest lżejszy od powietrza, więc w razie nieszczelności natychmiast się ulatnia ? większa żywotność silnika: w trakcie spalania gazu nie następuje wymywanie przez paliwo filmu olejowego ze ścianek cylindra ? rzadsze wymiany oleju, ? ekologia: przy spalaniu metanu wydziela się mniej szkodliwych dla środowiska tlenków węgla i azotów niż przy spalaniu benzyny czy oleju napędowego. Już teraz gaz ziemny spełnia normy EURO 4 na rok 2005 i EURO 5 na rok 2008-10.

W Europie największą karierę gaz ziemny zrobił w Niemczech, gdzie działa ponad 850 stacji. W Polsce do niedawna można je było zliczyć na palcach jednej ręki, teraz jest ich 33. Jedynym dystrybutorem gazu ziemnego w Polsce jest PGNiG. Do końca bieżącego roku zamierza sprzedać 5 mln m sześc. tylko do napędu pojazdów. To 2,5 razy więcej niż rok temu i pięć razy więcej niż w 2004 r. Firma otworzyła w 2006 r. dwie nowe stacje w Tychach i Zamościu, a jutro otworzy trzecią w Słupsku. - Koszt budowy jednej to 1,5-2 mln zł. W planie na 2007 rok przewidziano środki na budowę kolejnych. Ile konkretnie ich powstanie, zależy od potencjalnych odbiorców, np. miejskich przedsiębiorstw autobusowych, które zobowiążą się do przestawienia części swojego taboru na CNG - wyjaśnia Małgorzata Polkowska z PGNiG.

Źródło : http://www.motobiznes.mojeauto.pl

  3,1 tys. miejsc pracy w Katowickiej SSE
Blisko 650 nowych miejsc pracy zamierzają stworzyć w Katowickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej (KSSE) trzej inwestorzy: polsko-szwedzka spółka Takoni, włoska Sest-Luve oraz Valeo Electric and Electronic Systems z międzynarodowej grupy motoryzacyjnej. Łącznie zainwestują ponad 155 mln zł.
Jak podali w czwartek przedstawiciele KSSE, największą nową inwestycją będzie przedsięwzięcie grupy Valeo, która w swojej fabryce w Czechowicach-Dziedzicach utworzy 500 nowych miejsc pracy i zainwestuje ponad 122 mln zł. Produkowane będą tam części motoryzacyjne - rozruszniki i alternatory. Spółka otrzymała już pozwolenie na działalność w KSSE, co jest warunkiem korzystania z ulg, przysługującym inwestorom w strefach.

Valeo to międzynarodowa grupa wyspecjalizowana w projektowaniu, wytwarzaniu i sprzedaży części i systemów samochodowych. Należy do czołówki światowych producentów części zamiennych. Jej roczne obroty to ponad 10 mld euro. Partnerami grupy są producenci aut we Francji (Renault, Peugeot, Citroen), Włoszech (Fiat, Lancia, Alfa Romeo), Niemczech (Volkswagen, Audi, GM Opel, Daimler-Chrysler), i Korei (Hyundai). Na całym świecie grupa zatrudnia ponad 72 tys. osób.

W Polsce Valeo działa od 1996 roku, kiedy uruchomiła tu swój pierwszy zakład; obecnie ma ich pięć - fabryka w Czechowicach- Dziedzicach zajmuje się m.in. produkcją podzespołów do rozruszników i alternatorów oraz kompresorów do klimatyzacji samochodowych, oddziały w Skawinie specjalizują się projektowaniu, modernizowaniu i produkcji wymienników ciepła dla motoryzacji oraz produkcji wycieraczek samochodowych, oddział w Tychach montuje moduły czołowe i chłodzące dla aut, a fabryka w Chrzanowie wytwarza lampy samochodowe.

Drugie nowe przedsięwzięcie w KSSE zrealizuje włoska spółka Sest-Luve, której fabryka od 2002 roku istnieje już w gliwickiej części strefy. Nowa inwestycja pochłonie 24,8 mln zł i będzie oznaczać zatrudnienie co najmniej 30 kolejnych pracowników. Spółka rozbuduje halę produkcyjną i zamontuje kolejne linie do wytwarzania elementów i urządzeń do aparatury chłodniczej. Chodzi m.in. o wymienniki ciepła do lad chłodniczych.

Na niespełna 2,5-hektarowqej działce w Bielsku-Białej zainwestuje natomiast spółka Takoni, z mieszanym, szwedzkim i polskim kapitałem. Przy produkcji wyrobów z tworzyw sztucznych, gumy i metalu pracę znajdzie ok. 110 osób, a przedsięwzięcie będzie kosztować 8,4 mln zł. Odbiorcami wyrobów będą firmy motoryzacyjne. Nowa inwestycja także dla tej firmy oznacza rozwój prowadzonej już w Bielsku działalności.

Wcześniej, w kwietniu, na nowe inwestycje w KSSE zdecydowały się inne firmy, już działające w strefie: koncern Caterpillar (stalowe elementy do maszyn budowlanych), firma Ergom Poland (produkty z tworzyw dla motoryzacji i agd) oraz Fabryka Plastików Gliwice (tworzywa sztuczne dla przemysłu motoryzacyjnego i elektronicznego). Ich nowe inwestycje pochłoną łącznie blisko 70 mln zł i dadzą prawie 300 miejsc pracy.

W końcu marca poinformowano, że inwestycję w KSSE ulokuje też firma Logstor Ror Polska z duńskiej grupy kapitałowej, która kosztem 25,6 mln zł wybuduje w Gliwicach fabrykę wyrobów z tworzyw sztucznych i zatrudni co najmniej 45 osób. Natomiast w Katowicach ruszy centrum obsługi informatycznej amerykańskiej firmy konsultingowej Capgemini. Pracę znajdzie co najmniej 410 osób.

W całym 2007 roku zarząd strefy spodziewa się pozyskania inwestycji o łącznej wartości ok. 1 mld zł i stworzenia dzięki nim ponad 3,1 tys. miejsc pracy. Powołana ponad 10 lat temu KSSE to największa z 14. polskich stref ekonomicznych. Początkowo obejmowała ok. 800 hektarów, obecnie ponad 1,2 tys. ha. Docelowo może to być nawet 1,5-2 tys. ha. Inwestorzy stworzyli dotąd w KSSE 25 tys. nowych miejsc pracy, inwestując ponad 8,5 mld zł.

W ubiegłym roku w całej KSSE inwestorzy zadeklarowali 36 nowych przedsięwzięć o łącznej wartości ok. 1,5 mld zł. Powstanie w sumie co najmniej 4,2 tys. nowych miejsc pracy.

  Nominacje do nagród "Autobest"
Nominacje do nagród "Autobest"
Ogłoszono pięciu finalistów międzynarodowego konkursu AUTOBEST 2007 – są to Hyundai Accent, nowy Opel Corsa, Fiat Grande Punto, Peugeot 207 i Skoda Roomster.
Piotr R. Frankowski, inf. własna Onet/ 2006-10-11 09:41
Przewodniczący jury AUTOBEST, Dan Vardie, powiedział, że „w tym roku konkurencja jest wyjątkowo silna, wszystkie auta nominowane do udziału w finale mają wiele zalet i dobrze spełniają 13 kryteriów oceny, stosowanych przez nasze jury. Nikt nie będzie faworyzowany.” Ujawnił także, kto otrzymał nagrody dodatkowe, przyznawane co roku przez międzynarodowe jury AUTOBEST, skupiające czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 13 krajów.

Nagrodę MEDIABEST otrzymało rosyjskie czasopismo motoryzacyjne Auto Revue, które prowadzi własny program testów zderzeniowych. Kupuje najpopularniejsze na rynku rosyjskim samochody i poddaje je badaniom zderzeniowym w specjalistycznym instytucie, według samodzielnie opracowanych kryteriów, po czym przeprowadza szczegółową analizę wyników. „To wyjątkowa inicjatywa w naszym regionie” – powiedział Dan Vardie – „w pełni zasługująca na nasze uznanie.”

W tym roku nagrodę DESIGNBEST otrzymuje Giugiaro Design, a w szczególności Fabrizio Giugiaro, kontynuujący dzieło słynnego ojca, łączący w rzadki sposób talent w dziedzinie wzornictwa przemysłowego z talentem do prowadzenia interesów.

Nagroda SAFETYBEST wędruje do Jaguara. Należąca do Forda brytyjska firma jako pierwsza w świecie wprowadziła do seryjnej produkcji pokrywę silnika, unoszoną pirotechnicznie w razie zderzenia z pieszym – pozwala to na spełnienie wymogów nowych przepisów europejskich bez kompromisów stylistycznych.

Toyota Motor Company zdobyła nagrodę ECOBEST 2006 za konsekwentne promowanie napędu hybrydowego i oferowanie na rynku europejskim seryjnych aut hybrydowych, reprezentujących marki Toyota i Lexus.

Robert Kubica, polski kierowca Formuły 1, otrzymuje nagrodę SPORTBEST na znakomite wyniki w najbardziej znanym sporcie motorowym naszej planety. To pierwszy kierowca z regionu objętego konkursem AUTOBEST, który znalazł się na podium w wyścigu F1.

Po raz pierwszy w historii jury AUTOBEST postanowiło przyznać nagrodę TECHNOBEST, którą od tej pory będą mogły zdobyć przedsiębiorstwa i osoby, które w szczególny sposób wyróżnią się osiagnięciami w dziedzinie techniki i technologii samochodowej. W tym roku nagrodę zdobywa Honda, za nowatorski układ napędu wszystkich kół SH-AWD, pozbawiony tylnego mechanizmu różnicowego, wprowadzony na rynek w nowym modelu Legend.

Zdobywcy tegorocznych nagród COMPANYBEST oraz MANBEST zostaną ujawnieni na początku grudnia, wraz z ogłoszeniem, który samochód z finałowej piątki otrzymał tytuł AUTOBEST 2007.

Komitet AUTOBEST to jedyna w świecie organizacja tego typu, czyli niezależne jury motoryzacyjne, skupiona wyłącznie na krajach rozwijających się i z rosnącymi rynkami motoryzacyjnymi. Aby samochód wygrał w konkursie AUTOBEST, musi stanowić optymalną ofertę dla klienta w regionie, który obecnie obejmuje Bułgarię, Chorwację, Czechy, Cypr, Byłą Jugosłowiańską Republikę Macedonii, Polskę, Rumunię, Rosję, Serbię, Słowację, Słowenię, Turcję oraz Ukrainę. Auto, wybrane przez jury, reprezentujące ponad 300 milionów mieszkańców regionu, oceniane jest według 13 kryteriów, obejmujących cenę, uniwersalność użytkową, dostęp do sieci serwisowej oraz zaopatrzenie w części zamienne. Design i gadżety techniczne mają znaczenie drugorzędne. Jury ocenia ponadto wysiłki firm samochodowych, zmierzające do tworzenia nowych miejsc pracy w krajach regionu oraz inicjatywy ekologiczne. AUTOBEST to drugie największe samochodowe jury w Europie.

za onet.pl

  Części na wagę złota
Niezależni producenci części samochodowych chcą sprzedawać swoje produkty w kontrolowanych dotąd przez koncerny motoryzacyjne autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów. Rozpoczęła się wojna podjazdowa, w której stawką jest 8 mld zł.oncerny motoryzacyjne trzyma przy życiu handel częściami zamiennymi. To ich jedyne poważne źródło dochodów, gdyż sprzedaż nowych aut spada, a marże obniżyły się do kilku procent. W tej sytuacji największe zyski przynoszą koncernom autoryzowane stacje obsługi pojazdów, w których handlują wyłącznie częściami ze swoim logo. Jednak do drzwi stacji z żądaniem ich otwarcia pukają już konkurenci - niezależni producenci części samochodowych.

Sprzyja im liberalizacja rynku motoryzacyjnego w Unii Europejskiej. Obowiązujące w Polsce od roku rozporządzenie o tzw. blokowych wyłączeniach w motoryzacji (nazywane GVO albo Block Exemption Regulation) dopuszcza stosowanie części zamiennych bez logo koncernów nawet w naprawach gwarancyjnych w autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów.

Koncerny kontratakują

Koncerny samochodowe znalazły jednak sposób na konkurencję. Wymyśliły, że można wykorzystać inną dyrektywę unijną, która zapobiega kopiowaniu produktów przemysłowych. Tak czynią już Skoda i Fiat. Koncerny zastrzegają w Urzędzie Patentowym wzory tzw. widocznych części samochodowych, czyli zderzaków, lusterek czy błotników. Tym samym chcą utrzymać korzystne dla nich status quo.

Obecnie, choć koncerny produkują zaledwie 20 proc. podzespołów, rynek części zamiennych ustawiony jest pod ich dyktando. Zasada jest prosta: koncern projektuje samochód i zleca wykonanie części producentom, takim jak Hella, Valeo czy Bosch. Problem zaczyna się jednak wtedy, gdy ci sami producenci chcą sprzedawać te same części na wolnym rynku.

Co prawda mogą to robić, ale koncerny motoryzacyjne skutecznie blokują im dostęp do najbardziej lukratywnego kanału dystrybucji - autoryzowanych stacji obsługi pojazdów.

Wysoka stawka

Koncerny kombinują, bo mają wiele do stracenia. Gra toczy się o 8 mld zł. Na tyle wyceniany jest obecnie krajowy rynek części zamiennych. Z tego tzw. widoczne części, zastrzegane obecnie przez koncerny, stanowią czwartą część.

- Lwią część zysków zgarniają koncerny motoryzacyjne, a tracą klienci - twierdzi Alfred Franke, przewodniczący Stowarzyszenia Dystrybutorów Części Zamiennych i reprezentant Koalicji na rzecz Wolnego Rynku Samochodowych Części Zamiennych.

Uważa, że praktyki koncernów ukróci wprowadzenie do polskiego prawa własności przemysłowej klauzuli napraw. Po jej wprowadzeniu produkty koncernów będą chronione prawem patentowym, ale dotyczyć to będzie tylko elementów montowanych w nowych samochodach na tzw. pierwszym montażu. Klauzula umożliwiłaby zatem niezależnym producentom sprzedaż i dystrybucję tych części na rynku z pominięciem koncernów.

Do tego niezbędna jest nowelizacja polskiego prawa własności przemysłowej. Niezależni producenci walczą z czasem, bo ewentualna regulacja nie obejmie wzorców opatentowanych do chwili wprowadzenia nowych przepisów.

- Im później, tym mniej części będzie poddanych wolnorynkowej grze - stwierdza Alfred Franke.

A za opieszałość zapłacą klienci.

- Volkswagen Golf V wersja Trendline 1.6 kosztuje w salonie 64 tys. zł. Tymczasem łączny koszt zakupu podstawowych części zamiennych, z którym moglibyśmy sami złożyć samochód w autoryzowanej stacji obsługi Volkswagena, wynosi ponad 320 tys. zł - mówi Alfred Franke.

Jakub Faryś, szef Związku Motoryzacyjnego SOIS, zrzeszającego krajowych importerów samochodów, nie zgadza się z tymi zarzutami.

- Koncerny inwestują miliardy w prace badawcze nad nowymi modelami samochodów. Inwestycje zwracają się natomiast latami w dużej części właśnie ze sprzedaży części zamiennych - twierdzi Jakub Faryś.

Szukanie poparcia

Argumentacja koncernów nie przekonuje jednak nie tylko Frankego, lecz także Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Niezależnych Warsztatów Samochodowych i Polskiej Izby Ubezpieczeń. Stowarzyszenia weszły do koalicji, bo uważają, że obecny stan rzeczy nikomu, oprócz koncernów, nie służy.

- Klauzula napraw pozwoli obniżyć ceny części, a tym samym spadną koszty napraw. Tym samym mogą obniżyć się ceny polis komunikacyjnych - uważa Jerzy Wysocki z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Do swoich racji koalicjanci chcą przekonać przewodniczącego sejmowej Komisji Gospodarki Artura Zawiszę. Wydeptują ścieżkę do przewodniczącego, bo ten jest za wprowadzeniem takiej klauzuli.

źródło Gazeta Prawna

  Zwolnienia w FŁT
Moim zdaniem to Ty pierdoły wypisujesz i nie rozumiesz podstawowej rzeczy a mianowicie, że jak przemysł motoryzacyjny przeżywa kryzys tzn.zamykane są fabryki, wstrzymywana jest prodykcja dużych gigantów,zwalniani sa pracownicy itd. to i inne firmy,ktore dostarczją czesci(np.łożyska) do tych fabryk,świadczą im inne usługi to też przezywają kryzys. To w takim razie komu FŁT ma sprzedawać łożyska?(może niech dalej produkują i niech odkładaja na pólke i czekaja na lepsze czasy-szkoda gadac).Po drugie kontrakty w euro to jest loteria.


Wiesz do ilu krajów FŁT eksportuje łożyska?
Jak myślisz. Na jakim poziomie powinny być zamówienia by FŁT mogło przetrwać?
Co rozumiesz pod pojęciem "przemysł motoryzacyjny?"

Już wiadomo – największe amerykańskie koncerny samochodowe otrzymają 15 miliardów dolarów pomocy od administracji USA. Dzisiaj porozumienie Biały Dom-Demokraci ma zatwierdzić Kongres.



Stabilna sytuacja może być też w segmencie produkcji silników benzynowych czy pojazdach specjalnych. Na razie do końca roku trwa pewien stan zawieszenia i ogłaszane są przestoje. Do końca roku łączna liczba dni bez produkcji w Oplu sięgnie 29 dni, a np. w Volkswagenie pracownicy ostatni raz pojawią się 19 grudnia, a do pracy wrócą prawdopodobnie 5 stycznia 2009 r.
Jedyna fabryka, która nie ma podobnych planów, należy do Fiata, głównie dlatego że małe samochody (tam powstają m.in. Fiat Panda i Ford Ka) wciąż cieszą się popularnością. Około 300 kooperantów FSO (z tej grupy 59 to dostawcy krajowi części samochodowych i pracowników obserwuje sytuację na Ukrainie i w zachodniej Europie. Około 90 proc. produkcji Aveo trafia na rynki europejskie.



Jak myślisz samochody ciężarowe, autobusy, pojazdy specjalne, maszyny rolnicze (np. ciągniki) tez należą do segmentu motoryzacyjnego?

ryzykowne ograniczanie ryzyka

środa, 03 grudzień 2008 08:47

Nawet kilka miliardów złotych mogą kosztować polskie firmy spekulacje na rynku walutowym - pisze "Rzeczpospolita". Chodzi o umowy, które miały ograniczać ryzyko kursowe ekspoterów. Jednak z powodu dużych wahań kursów dolara i euro, wielu z nich poniosło poważne straty.



czy te cytaty - z mediów - spowodują, że:
Wystarczy ruszyc głową,pomyśleć,wyciągnąć wnioski a nie filozofować



Marysieńka F
radio moze w tym przypadku nie wystarcza oprzeć sie na samej telewizji. Przeciez w takiej samej sytuacji jak fabryka jest wiele innych przedsiebiorstw i to nie za przyczyna samego kryzysu, który pociagnał za soba spadek produkcji a tym samym brak zamówień. Ale doprowadziły ich do tego spekulacje opcjami walutowymi oferowanymi przez banki,


otóż to.

Pawo509
Do czego zmierzam? Z punktu widzenia pracownika zawsze traci on pracę, nieważne kto jest winien


najłatwiej jest "przejechać się" po najsłabszych=pracownikach. Tak zarządzać może każdy.....

Muszę się zgodzić, kryzys obnażył bylejakość "zasad ekonomii". I przy okazji rozprawił się z mitem nieomylności takich wielkich ekspertów jak Alan Greenspan.


A jeszcze nie tak dawno nadawali sobie tytuły, odznaczenia, nie wspomnę tu, o gigantycznych uposażeniach. A przecież i tu u nas, w Polsce mieliśmy/mamy takich "guru" ekonomi.

  [s] Strychowa wyprzedaż Rudolfa (części samochodowe)
a więc akcja porządek wielką parą i do sprzedania dużo rzeczy
zdjęcia pod podanym adresem i lista artykułów poniżej

http://picasaweb.google.p...ciDoSprzedania#

1-5 klapa tylna kombi 50zł
6-8 felgi do renault 30zł 2szt.
9 nieaktualne
10-12 zderzak przedni DF stan dobry 40zł
13 dwururka DF 1.5 1.6 za piwo
14 tłumik pierwszy ohv piwo
15 kolektor maluch nowy typ ( nada się pod przelotówkę) piwo
16 osłona termiczna wydechu piwo
17 dwururka polonez stary typ ( daje specyficzne brzęczenie )
18 plastik podsufitki piwo
19 plastik wypełniający klapę kombi piwo
20 rura łącząca stary typ 10zł
21 głośniki przód z atrapami piwo
22 kierunkowskazy przednie z postojowymi DF 40zł
23 rura dolotowa wraz z plastikiem rover 10zł
24 światło cofania DF 10zł
25i 103 lampy tylne DF kombi/pickup 30zł sztuka 2 szt 50zł
26 wycieraczki chrom krótkie ramiona 20zł
27 odblaski DF kombi/pickup 10zł
28 lampa p.mgielna 10zł
29 znaczki 125p na rogi słupków kombi 30zł
30 chlapaki DF Borek 10zł
31 lewarek piwo
32 zegary abimex 20zł
33 termostat ohv nowy piwo
34 wycieraczki tył oddam za free
35 obudowa filtra rover 10zł
36 atrapa 10zł
37 rezerwacja Mirek
38 tapicerka klapy bagażnika borek nowa 10zł
39-40 rezerwacja Mirek 10zł
41 chłytaki caro oddam
42 pająki stary i nowy typ 20zł sztuka
43 lusterka 10zł sztuka
44 obudowa filtr pow , gaźnik 10zł
45 atrapa bez znaczka i jednej nóżki za piwo
46 atrapa DF 10zł
47 blachy pod central i el szyby przód 20zł
48 nieaktualne
49 półosie wąskie 30zł sztuka
50 ramka pod mieszek za piwo
51 wspornik kompa rover piwo
52 halogeny żółte 30zł
53 nieaktualne
54 chłytaki DF za piwo
55 zbiorniczek wspomagania ze stojakiem JKC 10zł
56 półoś lucas 30zł
57-62 bak mz 150ccm 50zł
63 brewki bmw 20zł
64 kołpaki 14`` 10zł
65 kołpaki bmw orginał 14 40zł
66-68 błotnik PP caro plus 20zł
69 okulary DF 10zł
70 wentylator Rover ( wąski silnik) 30zł
71 nieaktualne
72 zbiorniczek rover bez korka piwo
73-74i80 kanapa df tył z jedną małą dziurką 10zł
75 zaślepki lampek tył borewicz za free
76 plastiki maskujące reg. lusterek za free
77 kawałek wspornika pod wspomaganie piwo
78 wtryskiwacz sprawny rover 10zł
79 lampy przód DF różne ( w zależności od stanu piwo lub 10zł)
81 emulator wtrysków 10zł
82 lusterko wewnetrzne df polonez 10zł
83-84 nakładki nadkoli wewnetrznych DF kombi 20zł
85 panel suwaków oddam
86-87i 92-93 kanapa tył DF kombi 40zł
88 przekładnia kierownicza oddam stan nieznany
89 chłodnica wspomagania 10zł
90 kolumna kierownicza wąski wieloklin 10zł
91 rezerwacja Mirek
94 kierownica plus 10zł
95 kolektor z dwururką 10zł
96 obudowa filtra pow. gaźnik
97 głowica niekompletna ohv oddam
98 halogen pojedyńczy zelmot 15zł
99 kolejne lampy df ( piwo bądź 10zł)
100 gaźnik df ( 2 przelot podciśnieniowy) 20zł
101 2 moduły zapłonowe + moduł sport 10 zł ( sport 15 )
102 dół lampy df oddam
104 głowica kompletna DF 30zł
105 progi zewnętrzne DF nowe 30zł
106i 114 podłużnice tył 50zł obie
107i109 rynienki lewarka 20zł obie
108 próg wewnetrzny polonez fiat 20zł
110 wewnętrzna część progu ( nie wiem która strona ) 20zł
111-112 podłoga prawa i lewa nowa fabryczna 30zł strona
113 zderzak tył DF 10zł
115 podłużnica przód 20zł
116 reperaturki DF oddam
117-118 nadkola wewnętrzne tył nowe fabryka 50zł oba
119 stajenka GT 50zł
120 głowica rover z zaworami i sprężynami bez popychaczy po planowaniu 30zł
121 szyba mazda 626 PP niebieska sedan 100zł
122 pokrywa zaworów rover 20zł
123 pompa JKC 30zł
124 kolektor dolotowy rover 30zł
125 pucha rover z plastikiem 20zł
126 obudowa rozrządu rover 10zł
127 maska tylna 20zł
128 drzwi LT 20zł kompletne
129 drzwi PT 20zł kompletne
130 półosie wąskie 30zł sztuka

  Pekaes Transport
Firma swoją działalność rozpoczęła w 1958 roku kiedy to utworzono Przedsiębiorstwo Miedzynarodowych Przewozów Samochodowych Pekaes, opartą na znaku firmowym krajowego PKSu. Pierwsze trucki to 10 Magirusów.

Lata 70 nie kojarzą się z niczym innym tylko z gwałtownym rozwojem gospodarczym. Tyczyło się to również Pekaesu. W 1972 roku przeniesiono siedzibę transportową z Woli do Błonia, gdzie oddano tam dużą bazę. Żółta flota liczyła już 220 zespołów drogowych. Główne marki to: Volva F89, Jelcze, Saviemy (z silnikami Magirus i Fiat). Dalsze lata to kolejny rozwój firmy - powiększenie taboru. Pekaes liczył już 470 sztuk Volvo a w niedługim czasie dokupiono 240 Fiatów 190 NT i NC. Były to dość duże inwestycję wiec otworzono bazy w Słubicach a później w Śremie. 1980 rok to wielki kredyt Banku Handlowego na zakup 800 składów. Z zamiarów zrealizowano 600. Do Pekaesu trafiło 300 Volvo F12 i Renault TR 305 z naczepami Fruehauf. 200 Fiatów nie dojechało (przyczyny polityczne).

W 1982 została powołana jedna z pierwszych w Polsce spółek akcyjnych PEKAES Auto - Transport S.A., która przejęła od PMPS Pekaes wykonywanie międzynarodowych przewozów samochodowych. Pekaes działał w oparciu o bazę w Błoniu i delegatury, a potem w zajezdnie.

No i przychodzi rok 1991, kiedy to nastąpiła zmiana organizacyjna spółki. Pekaes Auto - Transport S.A przekształcono w holding. Z zajezdni zaś utworzono spółki.

Następne zmiany to już końcówka lat 90. Nazwę holdingu zmieniono na PEKAES S.A, a Pekaes Transport S.A. w Błoniu stał się jedyną spółką zajmującą się transportem. Wchłonął spółki ze Sremu i z Czechowic i Słubic, a jeszcze prędzej ze Szczecina. Główny cel tej zmiany to zmniejszenie kosztów i lepsze zarządzanie firmą.

Obecnie struktura grupy wygląda nasępująco (www.peakes.com.pl):

$ Działalność strategiczno - kapitałowa

Centrum strategiczno - kapitałowe Grupy PEKAES.
» PEKAES S.A.

$ Działalność spedycyjno - logistyczna

Realizuje usługi spedycyjne, logistyczne i transportowe na terenie kraju i poza jego granicami.

» PEKAES MULTI SPEDYTOR Sp. z.o.o.

» EXPOLCO TRANSPED Sp. z o.o.

$ Działalność transportowa

Realizuje przewozy samochodowe na rynku międzynarodowym i krajowym.

» PEKAES TRANSPORT S.A.

» EXPOLCO TRANSPED Sp. z o.o.

$ Działalność serwisowo - handlowa

Bieżnikowanie i sprzedaż opon, dystrybucja częsci zamiennych.
» ATB TRUCK S.A.

Obsługa i naprawa samochodów ciężarowych różnych marek (autoryzacja MERCEDES i RENAULT), sprzedaż części do samochodów ciężarowych MERCEDES, RENAULT, IVECO i VOLVO.
» PEKAES - SERVICE S.A.

Sprzedaż i serwis pojazdów: VOLVO, naczep SCHMITZ, sprzedaż oryginalnych części zamiennych i akcesoriów do samochodów ciężarowych, świadczenie usług serwisowych dla samochodów ciężarowych marki MERCEDES.
» PEKAES TRUCK S.A.

Arytkuł pisany na podstawie gazety: Polski Traker egz. z 2000 r. oraz www.pekaes.com

  Nowe samochody droższe w Polsce niż w UE
Koncerny samochodowe narzekają, że Polacy nie kupują nowych aut? Nic dziwnego - z danych Komisji Europejskiej wynika, że za wiele modeli nowych aut w Polsce koncerny liczą ceny hurtowe dużo wyższe niż w bogatych państwach Europy Zachodniej

Kiedy wchodziliśmy do Unii Europejskiej, przedstawiciele KE publicznie zachęcali kierowców z Zachodu, aby jechali do Polski po tanie auta. Wtedy właśnie u nas koncerny liczyły za auta najniższe w euro ceny hurtowe w całej UE.

Dwa lata po wejściu do UE polscy kierowcy zostali wygnani z samochodowego raju. Według ostatniego raportu UE o cenach samochodów w Polsce koncerny ustalają na swoje pojazdy ceny zbliżone do średniej UE, a nieraz wyższe. Na przykład produkowany w Polsce Fiat Panda 1,2 Dynamic ma według Komisji Europejskiej cenę hurtową (bez podatków) bliską 7,4 tys. euro - mniej więcej taką jak w Hiszpanii, nieco niższą niż we Włoszech i o ponad 600 euro wyższą niż w bogatej Holandii. Cena hurtowa BMW 320d jest u nas o ponad 2 tys. euro wyższa niż w Belgii i prawie o 1,3 tys. euro wyższa niż w Niemczech. Na niektórych autach koncerny postanowiły więcej zarabiać. Toyota Avensis 1,8 w wersji sedan dwa lata temu kosztowała bez podatków niecałe 13 tys. euro. W Czechach była prawie 5 tys. euro droższa. Teraz za ten sam model samochodu Toyota liczy od polskich klientów w hurcie ponad 15 350 euro - tylko o 300 euro mniej niż w Czechach i o 600 euro mniej niż w Holandii. Na Węgrzech cena tego samochodu jest zaś o 800 euro niższa niż u nas, podczas gdy dwa lata temu była ponad 2 tys. euro wyższa. Węgry to w ogóle jeden z najtańszych dziś rynków samochodowych UE.

KE porównuje ceny hurtowe wybranych modeli samochodów obliczone na podstawie zalecanych przez koncerny cen detalicznych i przeliczone na euro. Taki zestawienie pozwala porównać ceny ustalane przez koncerny w poszczególnych państwach i pokazuje, gdzie liczą na większe zarobki, a gdzie rezygnują z części zarobków, by pozyskać jak najwięcej klientów.

Raporty KE pokazują, że przez ostatnie dwa lata ceny hurtowe niektórych modeli aut wzrosły w Polsce o kilkanaście, kilkadziesiąt procent. Np. Audi A4 1,9 TDI w maju 2004 r. kosztowało bez podatków prawie 19,8 tys. euro, a w maju tego roku - prawie 23,7 tys. euro. Fiata Panda 1,2 Dynamic kosztował dwa lata temu bez podatków nieco ponad 6,1 tys. euro, a dziś prawie 7,4 tys. euro.

Ten wzrost to w dużej mierze skutek umocnienia się złotego do euro.

Przedstawiciele sprzedawców z rezerwą podchodzą do raportów Komisji. - To dane na podstawie cenników. Są absolutnie nieprawdziwe, jeśli chodzi o ceny transakcji - twierdzi Jakub Faryś, dyrektor Związku Motoryzacyjnego SOIS. - Sprzedawcy oferują wielkie promocje, czasem finansowane przez producentów aut - przyznaje Wojciech Drzewiecki, szef firmy doradczej Samar, ekspert polskiego rynku samochodowego. Drzewiecki nie wyklucza, że wysokie cenniki należą do strategii marketingowej - sprzedawca może zaoferować rabat, z góry wkalkulowany przez koncern.

Ceny aut na poszczególnych rynkach są także efektem polityki handlowej. Dwa lata temu byliśmy rajem tanich aut w UE, ale tylko jeśli chodzi o popularne modele. Już wtedy producenci aut luksusowych śrubowali ich ceny - sportowe Audi TT miało w Polsce najwyższą cenę hurtową w całej UE.

Raporty KE mają ograniczyć apetyty koncernów samochodowych, by nie narzucały zbyt wysokich cen. Kierowca z państwa UE, gdzie ceny hurtowe są szczególnie wysokie, może pojechać po auto do innego państwa UE, gdzie jego cena hurtowa jest znacznie niższa. Nic nie zyskamy, jeśli po powrocie fiskus zażąda wysokiego podatku.

źródło

  wyścigi samochodowe w Sopocie [długie]
Witam!

Chciałem Was zaprosić (w imieniu kibiców, nie organizatora, bo nie mam z
nim nic wspólnego) do obejrzenia wyścigów samochodowych, które odbędą
się w Sopocie.
A konkretnie: jak co roku Sopockie Stowarzyszenie Sportowe Automobilklub
ORSKI organizue dwie rundy eliminacji Górskich Samochodowych Mistrzostw
Polski. W tym roku impreza ma (przydługą) nazwę Górskie  Samochodowe
Mistrzostwa  Polski V  i  VI  Runda  LOTOS Grand Prix Sopot  22 - 24.
07. 2005 r. Wyścigi odbędą się w dniach 23 i 24 lipca na trasie Sopot
ul. Malczewskiego powyżej cmentarzy [start] - Gdynia ul. Sopocka [meta].
Strona automobilklubu to http://www.orski.w.pl

Co to są wyścigi górskie?
Polegają one w skrócie na tym, że zawodnicy (jedna osoba w samochodzie -
tylko kierowca) pokonują na czas odcinek krętej drogi prowadzącej w
większości pod górę. Zawodnicy "puszczani" są ze startu w odstępach
kilkudziesięciosekundowych (to się pisze razem?) w kolejności do
odwrotnej do czasów uzyskanych na podjeździe treningowym (czyli od
najwolniejszych). Po ostatnim zawodniku zjeżdżają na dół i odbywa się
drugi podjazd.
Pojazdy, w jakich startują podzielone są na grupy: N, A, H, HS i SP (a
te na klasy według pojemności silnika). Grupa N to samochody prawie
seryjne, z niewielkimi modyfikacjami (np. bez ingerencji w silnik). Nie
znaczy to, że nie potafią szybko pojechać :) Grupa A to samochody z
większymi przeróbkami (w tym super-1600, WRC i KIT-Car'y), bardzo
szybkie i "twarde". Grupa H to prototypy, czyli samochody właściwie
zbudowane od podstaw do tego sportu na bazie samochodów seryjnych i
innych części, bardzo lekkie, szybkie i głośne. Grupa HS natomiast to
samochody zabytkowe (ale zwykle sportowe) - w zeszłym roku np. Polonez
2000, Mercedes SL, Porsche 911 oraz Fiat 500 Abarth. SP - po raz
pierwszy w tym roku - samochody VW Golf z serii wyścigów płaskich
(puchar VWCC WSMP) - turbodiesle.

Cały harmonogram imprezy znajduje się tu:
http://infoserve.pl/~zuras/docs/2005_regulamin_gsmp.doc
a dla tych, którzy nie lubią Worda, nie chce im się otwierać itp. w
skrócie podam co i kiedy.

22.07.2005  / 15:00 - 20:00 Badanie Kontrolne 1 - tu sędziowie zawodów
muszą obejrzeć każdy samochód, jego dokumenty i sprawdzić ich zgodność z
przepisami. Można podejść blisko i obejrzeć kto i czym będzie jechał :)

23.07.2005 / 09:30 Start do podjazdu zapoznawczego bez pomiaru czasu.
Zawodnicy muszą poznać trasę, zapamiętać niebezpieczne miejsca i
sprawdzić ustawienia samochodu.

23.07.2005 / 10:30 Start do podjazdu treningowego. Tu już jadą szybko
(choć nie wszyscy na 100%), bo czas z tego podjazdu ustala kolejność
startową.

23.07.2005 / 15:00 Start do pierwszego podjazdu wyścigowego. Tu już jadą
"pełnym ogniem". Podjazdy są dwa - drugi startuje, kiedy zawodnicy zjadą
na dół i ustawią się ponownie. Ogłoszenie prowizorycznych wyników (bez
rozpatrzenia ewentualnych protestów) zaplanowali na 18:00, więc można
przyjąć, że drugi wyścig wystartuje gdzieś koło 16:30.

To wszystko może się opóźniać (zwykle tak jest ;) ) przez ewentualne
nieprzewidziane zdarzenia na trasie: awarie, zablokowanie trasy, wyciek
oleju itp.

Drugi dzień (czyli druga, osobna runda Mistrzostw Polski) ma się tak:

24.07.2005 / 09:00 start podjazdów zapoznawczych
24.07.2005 / 10:00 start podjazdów treningowych
2005.07.24 / 12:00 start podjazdów wyścigowych
2005.07.24 / 15:00 wyniki prowizoryczne

2005.07.24 / 17:00 Ogłoszenie oficjalnych wyników na molo.

Jeśli chodzi o zawodników, na pewno pojawi się kilku zawodników z LOTOS
Race and Rally team (bo lOTOS jest głównym sponsorem imprezy), który
tworzą: Michał Bębenek, Stefan Karnabal (obaj startują w rajdach),
Mariusz Stec (rajdy + wyścigi górskie, jeden z faworytów), Marcin
Zachowicz (wyścigi górskie), Krzysztof Groblewski, Piotr Tyszkiewicz
(obaj rallycross, czołówka europejska), Grzegorz Kuleta, Marcin Czernik
i Piotr Bakal (wszyscy trzej wyścigi na 1/4 mili). Poza tym oczywiście
cała czołówka polskich wyścigów górskich. Specyfiką Sopockiego Grand
Prix jest to, że pojawiają się na nim zawodnicy, którzy na codzień
startują w innych dyscyplinach motorowych, więc można porównać style
jazdy.

Jeśli chodzi o kibiców - po pierwsze i najważniejsze: rozsądek i
stosowanie się do poleceń obsługi (ci w kamizelkach). Może nie wyglądają
oni w większości na profesorów, ale o tym co robią najczęściej wiedzą
dużo, a napewno dużo więcej, niż wiekszość widzów. Dla tego, jeśli
proszą o zejście z trasy, nie przechodzenie przez taśmę, odsunięcie się
z niebezpiecznego miejsca - to posłuchajmy ich. Będzie bezpieczniej i
punktualniej :)

Dojazd - moim zdaniem najlepiej przez Kamionkę na ul. Kolberga do końca
i tam zaparkować (nie blokując przejazdu!). Nie wiem, czy dobrze, że to

samochodem ;P Nie wiem, jakie autobusy tam jeżdżą. Z SKMki najlepiej
oczywiście wysiąść na Kamiennym Potoku i do góry na Brodwino. A
_najlepiej_ rowerem :) - będzie się można łatwo i szybko przemieszczać
po trasie między podjazdami.

Najlepsze mijsca do obserwacji:
1) Rondo / skrzyżowanie Kolberga z Malczewskiego - tam organizatorzy
ustawiają zwykle trybunę (choć czasem trudno znaleźć na niej miejsce)
oraz dużo miejsca dookoła ronda w wyznaczonych miejscach. Tam też jest
komentator z mikrofonem - "Szaya" (przynajmniej od kiedy pamiętam,
zawsze był on).

są górki wzdłuż ulicy i można sobie popatrzeć na przejazdy 3-4 zakrętów
z jednego miejsca.

Podsumowując - naprawdę warta obejrzenia impreza, szczególnie dla tych,
którzy czegoś takiego na żywo jeszcze nie widzieli. Samochody jeżdżą
szybko, są głośne, ale jadą po wyznaczonym torze, kierowcy w samochodach
z klatkami bezpieczeństwa i pięciopunktowymi pasami, więc (pod warunkiem
zachowania zdrowego rozsądku przez wszystkich) jest bezpiecznie. Poza
tym jedna z bardzo nielicznych imprez samochodowych w Trójmieście i
okolicach (jest Jeszcze Rajd Bałtyku, o którym też napiszę :) ).

Do zobaczenia!

Pozdr


  wyścigi samochodowe w Sopocie [długie]

Witam!

Chciałem Was zaprosić (w imieniu kibiców, nie organizatora, bo nie mam z
nim nic wspólnego) do obejrzenia wyścigów samochodowych, które odbędą
się w Sopocie.
A konkretnie: jak co roku Sopockie Stowarzyszenie Sportowe Automobilklub
ORSKI organizue dwie rundy eliminacji Górskich Samochodowych Mistrzostw
Polski. W tym roku impreza ma (przydługą) nazwę Górskie  Samochodowe
Mistrzostwa  Polski V  i  VI  Runda  LOTOS Grand Prix Sopot  22 - 24.
07. 2005 r. Wyścigi odbędą się w dniach 23 i 24 lipca na trasie Sopot
ul. Malczewskiego powyżej cmentarzy [start] - Gdynia ul. Sopocka [meta].
Strona automobilklubu to http://www.orski.w.pl

Co to są wyścigi górskie?
Polegają one w skrócie na tym, że zawodnicy (jedna osoba w samochodzie -
tylko kierowca) pokonują na czas odcinek krętej drogi prowadzącej w
większości pod górę. Zawodnicy "puszczani" są ze startu w odstępach
kilkudziesięciosekundowych (to się pisze razem?) w kolejności do
odwrotnej do czasów uzyskanych na podjeździe treningowym (czyli od
najwolniejszych). Po ostatnim zawodniku zjeżdżają na dół i odbywa się
drugi podjazd.
Pojazdy, w jakich startują podzielone są na grupy: N, A, H, HS i SP (a
te na klasy według pojemności silnika). Grupa N to samochody prawie
seryjne, z niewielkimi modyfikacjami (np. bez ingerencji w silnik). Nie
znaczy to, że nie potafią szybko pojechać :) Grupa A to samochody z
większymi przeróbkami (w tym super-1600, WRC i KIT-Car'y), bardzo
szybkie i "twarde". Grupa H to prototypy, czyli samochody właściwie
zbudowane od podstaw do tego sportu na bazie samochodów seryjnych i
innych części, bardzo lekkie, szybkie i głośne. Grupa HS natomiast to
samochody zabytkowe (ale zwykle sportowe) - w zeszłym roku np. Polonez
2000, Mercedes SL, Porsche 911 oraz Fiat 500 Abarth. SP - po raz
pierwszy w tym roku - samochody VW Golf z serii wyścigów płaskich
(puchar VWCC WSMP) - turbodiesle.

Cały harmonogram imprezy znajduje się tu:
http://infoserve.pl/~zuras/docs/2005_regulamin_gsmp.doc
a dla tych, którzy nie lubią Worda, nie chce im się otwierać itp. w
skrócie podam co i kiedy.

22.07.2005  / 15:00 - 20:00 Badanie Kontrolne 1 - tu sędziowie zawodów
muszą obejrzeć każdy samochód, jego dokumenty i sprawdzić ich zgodność z
przepisami. Można podejść blisko i obejrzeć kto i czym będzie jechał :)

23.07.2005 / 09:30 Start do podjazdu zapoznawczego bez pomiaru czasu.
Zawodnicy muszą poznać trasę, zapamiętać niebezpieczne miejsca i
sprawdzić ustawienia samochodu.

23.07.2005 / 10:30 Start do podjazdu treningowego. Tu już jadą szybko
(choć nie wszyscy na 100%), bo czas z tego podjazdu ustala kolejność
startową.

23.07.2005 / 15:00 Start do pierwszego podjazdu wyścigowego. Tu już jadą
"pełnym ogniem". Podjazdy są dwa - drugi startuje, kiedy zawodnicy zjadą
na dół i ustawią się ponownie. Ogłoszenie prowizorycznych wyników (bez
rozpatrzenia ewentualnych protestów) zaplanowali na 18:00, więc można
przyjąć, że drugi wyścig wystartuje gdzieś koło 16:30.

To wszystko może się opóźniać (zwykle tak jest ;) ) przez ewentualne
nieprzewidziane zdarzenia na trasie: awarie, zablokowanie trasy, wyciek
oleju itp.

Drugi dzień (czyli druga, osobna runda Mistrzostw Polski) ma się tak:

24.07.2005 / 09:00 start podjazdów zapoznawczych
24.07.2005 / 10:00 start podjazdów treningowych
2005.07.24 / 12:00 start podjazdów wyścigowych
2005.07.24 / 15:00 wyniki prowizoryczne

2005.07.24 / 17:00 Ogłoszenie oficjalnych wyników na molo.

Jeśli chodzi o zawodników, na pewno pojawi się kilku zawodników z LOTOS
Race and Rally team (bo lOTOS jest głównym sponsorem imprezy), który
tworzą: Michał Bębenek, Stefan Karnabal (obaj startują w rajdach),
Mariusz Stec (rajdy + wyścigi górskie, jeden z faworytów), Marcin
Zachowicz (wyścigi górskie), Krzysztof Groblewski, Piotr Tyszkiewicz
(obaj rallycross, czołówka europejska), Grzegorz Kuleta, Marcin Czernik
i Piotr Bakal (wszyscy trzej wyścigi na 1/4 mili). Poza tym oczywiście
cała czołówka polskich wyścigów górskich. Specyfiką Sopockiego Grand
Prix jest to, że pojawiają się na nim zawodnicy, którzy na codzień
startują w innych dyscyplinach motorowych, więc można porównać style
jazdy.

Jeśli chodzi o kibiców - po pierwsze i najważniejsze: rozsądek i
stosowanie się do poleceń obsługi (ci w kamizelkach). Może nie wyglądają
oni w większości na profesorów, ale o tym co robią najczęściej wiedzą
dużo, a napewno dużo więcej, niż wiekszość widzów. Dla tego, jeśli
proszą o zejście z trasy, nie przechodzenie przez taśmę, odsunięcie się
z niebezpiecznego miejsca - to posłuchajmy ich. Będzie bezpieczniej i
punktualniej :)

Dojazd - moim zdaniem najlepiej przez Kamionkę na ul. Kolberga do końca
i tam zaparkować (nie blokując przejazdu!). Nie wiem, czy dobrze, że to

samochodem ;P Nie wiem, jakie autobusy tam jeżdżą. Z SKMki najlepiej
oczywiście wysiąść na Kamiennym Potoku i do góry na Brodwino. A
_najlepiej_ rowerem :) - będzie się można łatwo i szybko przemieszczać
po trasie między podjazdami.

Najlepsze mijsca do obserwacji:
1) Rondo / skrzyżowanie Kolberga z Malczewskiego - tam organizatorzy
ustawiają zwykle trybunę (choć czasem trudno znaleźć na niej miejsce)
oraz dużo miejsca dookoła ronda w wyznaczonych miejscach. Tam też jest
komentator z mikrofonem - "Szaya" (przynajmniej od kiedy pamiętam,
zawsze był on).

są górki wzdłuż ulicy i można sobie popatrzeć na przejazdy 3-4 zakrętów
z jednego miejsca.

Podsumowując - naprawdę warta obejrzenia impreza, szczególnie dla tych,
którzy czegoś takiego na żywo jeszcze nie widzieli. Samochody jeżdżą
szybko, są głośne, ale jadą po wyznaczonym torze, kierowcy w samochodach
z klatkami bezpieczeństwa i pięciopunktowymi pasami, więc (pod warunkiem
zachowania zdrowego rozsądku przez wszystkich) jest bezpiecznie. Poza
tym jedna z bardzo nielicznych imprez samochodowych w Trójmieście i
okolicach (jest Jeszcze Rajd Bałtyku, o którym też napiszę :) ).

Do zobaczenia!

Pozdr



Dzieki za info, juz myslalam, ze w tym roku nie bedzie tej imprezy,
medialie jest to tak skopane (zreszta jak wszytkie wydarzenia motorowe), ze
szkoda gadac,

Slonecznego dnia :-)
eM


  [Fwd: www.autostrada.core.pl]

O tu kolega jest w bledzie, najlepsza siec autostrad w Europie jest
platna - Wlochy, Francja i jest we wladaniu prywaciarzy!



Bynajmniej. To sa firmy panstwowo-prywatne, o takiej konstrukcji
prawno-fiaisnsowej, ze Cour des Comptes (francuski odpowiednik NIK) nie
jest w stanie zlokalizowac przeplywu pieniedzy. Nie ma to absolutnie nic
wspolnego z wolnym rynkiem. Ani z prywatna forma wlasnosci. Raczej z
grubym przekretem po pozosrami "sluzby spolecznestwu" i zaspokajaniu
potrzeb transportowych".

Eskimos trafil w "10" - prywatne (ale w fatalnym stanie finansowym sa
jedna-dwie drogi w USA. jest troche prob w III swiecie - japonczycy
budowali je w miastach Malezji (za darmo dostajac bardzo drogi grunt w
kuala lumpur czy gdzies tam), a system prywatnych autostrad w Meksyku
zbankrutowal dwa lata temu i zostal znacjonalizowany. jak ktos ciekaw
-prsze sobie poszukac np. w archiwach Wyborczej.

Jakby autostrady byly rzeczywsicie potrzebne, to by powstaly same za
prywatne pieniedze. Akurat tutaj jestem (wybiorczym) fanem Korwina
Mikke. a skoro nie powstaja, to znaczy, ze nie sa do nieczego potrzebne.

akos nie
zauwazylem zeby tam drogi znikaly {chyba ze porywaja je ZIELONE
stworki - ufo?!:)))]



J.w.

totez wybierane sa najtansze technologie czesto slabe i
nienowoczesne



Nieprawda.

niezaprojektowanie przejsc dla zwierzat.



Nieprawda - sa zaprojektowane, ale w kazdym wypadku to pic na wode. W
Szwajcarii takie przejscia maja (albo maja miec - nie pamietam, czy to
juz dziala) szerokosc rzadu 100 (stu) metrow.

Dlatego tez powinno sie
pozyskac koncesionariuszy zagranicznych, ktorzy dysponuja odpowiednim
kapitalem i dzialaja w szerszej branzy niz platne drogi, a budowa
autostrad w Polsce bylaby kolejnym niewyrozniajacym sie
przedsiwzieciem.



Bredzisz :)) Nigdzie na swiecie tak sie nie dzieje. Drogi sa panstwowe,
albo w najlepszym (najgorszym?) wypadku prywatno-panstwowe.
Infrastruktura drogowa jest jedynym rodzajm infrastruktury, ktory nie ma
swoich prywatnych, wolnorynkowych i przynoszacych zysk odpowiednikow czy
przykladow. I nie popelniaj szkolnego bledu - _platne_ nie znaczy
prywatne, nie znaczy wolnorynkowe i nie znaczy dochodowe.

Ja mam pytanie jak bez autostrad w mgnieniu oka rozwiazac problemy
transportwoe na kuli ziemskiej??? Jesli wycofamy nagle transport
drogowy
to:
1. Zaklady produkujace samochody, komponenty itd. zbankrutuja -
powstanie ogromny kryzys i znacznie zwiekszy sie bezrobocie.



Na poziomie wiedzy licealnej - owszem. Branza motoryzacyjna na swiecie
od kilkunastu lat regularnie wykazuje spadek dochodow (i globalnie jest
w recesji). Jest przeinwestowana. Dostaje bezposrednie dotacje od
panstwa - Fiat Auto Poland i GM nie placa podatkow w polsce, a Ford
dostal od rzadu (konserwatystow jeszcze) 70 mln dolarow na utrzymanie
produkcji w jakies bankrutujacej fabryce w UK.

Aha: stworzenie jednego miejsca pracy w przemsyle moto (+ otoczka,
konsmetyki samochodowe, wycieraczki itp) jest bardzo kosztowne w
porownaniu z innymi branzami - 200-300 tys USD na pracownika (i wiecej).
Zatrudnienie w sektorze moto w ciagu kilkunastu ostatnich lat na swiecie
systematycznie _spada_ - i to wyraznie.

2. Co z drogami ktore sa, zburzyc i posadzic lasy???



No, mnie sie ten pomysl podoba :)))

nie stosowalem sie do zadnych starych podrecznikow, no moze z wyjatkiem
jednego ale w nim zawarte byly tylko sprawy techniczne



A o COBA i SEIA cos w nich bylo?

PRZECIEZ TAK WLASNIE STWIERDZAM I JEST TO W MOJEJ PRACY!!



Tak - i to jest bardzo nowoczesne rozwiazanie, ktore mi sie podoba.
Natomiast niekonsekwencja jest roznicowanie oplat na mieszkancow i
przyjezdnych (ja bym dopuszczal ew. abonament - ale tez po rowno) i
dwuktorne pobieranie oplat za to samo. Nie chodzi o inzynierie, ale
ekonomie.

co bezplatnej, wjazd bylby bezplatny a komunikacja jak najbardziej
platna.



Przejezyczylem sie - chodzilo mi to, ze nie ma podstaw, dla ktorych
mieszkacy mieli by nie placic.

Na razie nie ma odpowiedniego systemu koleji, a jego budowa jest
ronwie
kosztowana jak budowa autostrady.



Zalezy. Bardzo zalezy. TGV do Zakopanego to horror, ale juz "upgrade"
linii i wpuszczenie flexlinerow czy pendolino z komunikacyjna 120-140
byloby porownywalnie tansze.

Poza tym wymaga bardzo dobrze
funkcjonujacego wysoce rozwinietego systemu komunikacji
publicznej. W Zakopanym istnieja pewnw ograniczenia w tej mierze jak
rowniez w ogole przy jakiejkolwiek wikszej modernizacji struktury
transportowej.



No to - skoro takie ograniczeni sa - to kazde dzialanie na rzecz
wpuszczenia wiekszej liczby aut (np. przez budowe awtostrady) jest bez
sensu, bo samochody w przeliczeniu na przeszten drogowa w miescie sa
wielokrotnie mniej efektywne niz autobusy.

To wynika z glupoty narodu polskiego. Jak chca to niech stoja w
korkach!!!! Dzisiaj nic nie ma za darmo - komfort kosztuje.



A Ty to nie narod polski? bo ja sie nie zgadzam, zebys sie za moje
podatki bawil w autostrady. jaki chcesz -to se sciagaj koncesjonariuszy
:))

Jak wspominaialem wczesniej nie jest mozliwe wyeliminowznie
transpoprtu
kolowego, bo jest on wbrew pozorom bardzo dochodowy i korzystny. Policz
ile budzet panstwa ma z podatku drogowego, z cla, ile
wynosza wplywy z podatkow producentow samochodow, czesci i akcesoriow,
producentow materialow budowlanych, ile ludzi zarabia i zyje z tego.



http://www.oecd.org/ - have fun. Koszty zewnetrzne sektora
motoryzacyjnego to nawet ok. 7% GDP w krajach OECD. Tymczasem udzial
tramsportu w generowaniu GDP jest, marniutki...

to byly moje 3 grosze. Pozdrowienia dla jury olimpiady :))

marcin ha